Quines són les funcions d'un departament o empresa de logística

26 Febrer 2020 - Blog


La logística s'ha convertit en una de les àrees més important d'una empresa. És la funció que abasta els medis i mètodes necessaris perquè s'organitzi o per organitzar un determinat servei, concretament el de distribució. En aquesta àrea es pot incloure l'emmagatzematge, el transport de mercaderies o la paqueteria, per exemple. Des de PalletCat volem parlar-te de les dues maneres d'organitzar la logística d'una empresa.



Funcions d'un departament logístic (gestió pròpia)

Les feines d'un departament logístic han d'estar correctament definides, ja que, d'elles depèn els terminis d'entrega, el control de mercaderia i l'estat d'aquesta, entre altres factors. Us resumim de manera breu les funcions d'aquesta àrea:

  1. Processos operatius en l'emmagatzematge. Són les activitats destinades a la plena optimització, tant del recursos materials com personals.
  2. Clients. El procés d'entrega ha de tenir com a objectiu final als clients. Per això, la situació geogràfica d'aquests, la localització de codis o referències, la quantitat i les condicions d'entrega són factora summament importants.
  3. Control de l'inventari. El control del material, tant en la seva localització com en la seva disponibilitat és clau per assegurar-nos l'èxit del procés. En aquest sentit, serà necessari analitzar i estudiar les diferents situacions que es poden plantejar per poder dissenyar protocols d'actuació com a medis de prevenció. 

Funcions d'un operador logístic (gestió externalitzada)

Ara bé, l'àrea empresarial que ens ocupa cada cop s'externalitza més per a les empreses. Això és degut a la reducció de costos, a la reducció de la càrrega de feina o de la mateixa companyia i a la satisfacció més gran dels clients. Per això, ens ocuparem de manera més extensa de les funcions que porta a terme una empresa externa en aquest sentit.

Processament de comandes

Un operador logístic extern s'encarrega de totes les activitats relacionades amb la recepció dels materials dels diferents departaments o àrees de la companyia. A més, també s'ocupa de la comprovació de les ofertes dels proveïdors i de la transmissió de les ordres de compra als que finalment siguin seleccionats.

Maneig de materials

S'analitza quins són els procediments i medis més òptims per a tot el circuit que recorren els materials, Això és, la mobilització dels productes en els diferents magatzems i entre aquests i els diferents punts de venda dels clients.

Embalatge de productes

Es decideixen les millors maneres i sistemes de protecció per als productes (muntatge, empaquetatge, embalatge, etc.), amb l'únic objectiu de no danyar el producte.

Enmagatzematge

Es classifiquen els materials per les seves característiques, així com per la dimensió que es requereix dels magatzems. A més, s'inclou el passatge dels productes i la manipulació d'aquests.

Control d'inventaris

Es controla la varietat, quantitat i qualitat dels productes disponibles per poder satisfer les necessitats dels usuaris. A més, se supervisa la caducitat de les existències.


Com es treballa des de PalletCat?

A PalletCat som un proveïdor local amb la vista posada en l'escena internacional. La nostra activitat principal és l'enviament de mercaderia paletitzada a tot el territori i a Europa. Treballem en dos sentits: logística de distribució i inversa.

Distribució de mercaderia paletitzada

Es transporta la mercaderia paletitzada amb un màxim de deu palets, des del teu centre de treball o el lloc on ens indiquis cap a la part de Catalunya que necessitis i inclús per Europa o per Espanya. Per això, comptem amb la traçabilitat, una de les característiques que defineixen el treball que realitzem. Amb ella s'aconsegueix:

a) Seguiment a temps real de tots els enviaments.
  • b) Estimació del temps entre el punt d'arribada i el d'origen.
    c) Avís per correu electrònic de l'entrega de la mercaderia.

Servei de distribució inversa

Amb aquest sistema es garanteix l'eficiència que les empreses necessiten. Consisteix en la recuperació de residus originats pel consum. Això és, la recuperació i reciclatge d'envasos, embalatges i residus nocius. D'aquesta manera s'aconsegueix una entrega eficaç i en el menor temps possible. A més, es redueix el cost, el consum de recursos i es protegeix el medi ambient. Per això, també comptem amb un sistema de gestió digital per als clients que abasten les següents característiques:

  • · Introducció de recollides i etiquetatge dels palets.
    · Mapa de recollides i evolució de les expedicions.


En resum, la logística és un pilar fonamental en qualsevol empresa que realitza transaccions comercials fora del seu àmbit d'actuació principal. Per gestionar aquesta àrea empresarial, és possible comptar amb un desplegament logístic propi o amb un operador logístic extern.



Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació i oferir continguts d'interès. Aceptar